محمدرضا ناظم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های قبل مدارس باید مستندات خود را از پیش برای آمادگی شروع سال تحصیلی به ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش ارسال می کنند که با این رویکرد دیگر نیاز به چنین کاری نیست و آنها بصورت مستقل می توانند به برنامه ریزی های خود  بپردازند.

وی اظهار داشت: در این میان اداره کل و دیگر ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش تنها نقش ناظر و نظارت های میدانی را دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: درمجموع می توان پروژه مهر را نوعی ایجاد انگیره برای شروع سال تحصیلی عنوان کرد که هرساله هم بخشی از کارها از جمله زیباسازی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی و ... در مدارس انجام می شد.

وی، با اشاره به فعالیت ستاد پروژه مهر در اداره کل آموزش و پرورش گفت: این ستاد در قالب پنج کارگروه  شامل سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیزات، توجیه و تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحی و کارگروه نظارت و ارزیابی از مدت ها پیش کار خود را شروع کرده است.

ناظم زاده یکی از مشکلات پروژه مهر امسال را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: دستکم در استان با کمبود 15 هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که تا آغاز زمان بازگشایی مدارس این کمبودها جبران خواهد شد.

وی، استفاده از نیروهای حق التدریس، بازنشستگان فرهنگی، نیروهای خرید خدمات، برون سپاری در هنرستان ها و مربیان پیش دبستانی را از راه های جبران کمبود نیروی انسانی در مدارس برشمرد.

دبیر پروژه مهر استان در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی برای شروع سال تحصیلی افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته تعدادی از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی است و به همین دلیل برخی مدارس در برخی شهرها و نواحی و مناطق 6 گانه استان باید به صورت دو نوبته اداره شود.

وی همچنین درخصوص شیوه توزیع کتاب های درسی مدارس اضافه کرد: کتاب های دوره متوسطه اول از طریق کتابفروشی ها و باقی دوره ها شامل ابتدایی، متوسط دوم و فنی و حرفه ای از طریق واحدهای آموزشی و یا ثبت نام در سامانه کتاب های درسی توزیع می شود.

ناظم زاده همچنین در پاسخ به وضعیت ثبت نام مدارس و گزارش تخلفات در باب دریافت وجه نیز گفت: امسال به نسبت سال های گذشته به دلیل برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس، شکایت ها بسیار کمتر بوده است.

وی تصریح کرد: از زمان قبل از ثبت نام به مدیران مدارس اعلام شده است که به هیچ عنوان وجه اجباری از اولیا نباید گرفته شود زیرا در صورت هرگونه گزارشی با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان همچنین با اشاره به زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: مراسم روز شکوفه ها (دانش آموزان پایه اول ابتدایی )، جوانه ها ( پایه اول متوسطه) و غنچه ها (دانش آموزان پیش دبستانی) روز 31 شهریور  برگزار می شود.

وی روز اول مهر را آغاز سال تحصیلی برای دست کم 900 هزار دانش آموز در  استان برای تحصیل در بیش از پنج هزار واحد آموزشی عنوان کرد.

6994/6020

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.