جمیل غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر رشت یک مرکز مستقل در اداره کل آموزش و پرورش گیلان، دو پایگاه  مربوط به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و دو پایگاه نیز مربوط به اداره آموزش و پرورش ناحیه دو رشت است.

وی با اشاره به فعالیت پنج پایگاه انتخاب رشته در رشت اظهار کرد: فعالیت این پایگاه ها در سبزه میدان ، کوچه آفخرا، ساختمان سابق اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، طبقه سوم، مرکز مشاوره اداره کل به شماره  ۳۳۲۶۰۴۴۷ - ۰۱۳ ، سبزه میدان ، کوچه آفخرا، جنب اداره سابق ناحیه یک رشت ، دبستان مبرهن دو شماره ۳۳۲۲۴۵۸۸ - ۰۱۳، خیابان آیت الله ضیابری ، دبستان شهید مقیمی شماره ۳۳۲۳۳۱۳۹ - ۰۱۳ ، خیابان مطهری ، بادی الله، دبیرستان دخترانه اردشیری شماره ۳۳۲۲۰۰۵۰ - ۰۱۳ و میدان فرهنگ ، دبیرستان شهید بهشتی  ۳۳۳۲۲۶۱۳ - ۰۱۳ برنامه ریزی شده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: در تمامی مناطق و شهرستان های استان نیز هر اداره آموزش و پرورش یک مرکز دایر می کند که دانش آموزان با مراجعه و یا تماس با اداره مربوطه از اطلاعات و مشخصات مراکز مطلع شوند.

به گزارش ایرنا امسال دو دانش آموز از گیلان رتبه های تک رقمی کنکور را کسب کردند؛ آریا جلالی ( دانش آموز مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی لاهیجان) رتبه چهارم گروه ریاضی و فنی و ریحانه فرخی ملکی از رشت ( دانش آمور دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت)  رتبه هشتم گروه آزمایشی علوم تجربی را به دست آورده اند.

اسامی ۱۵ برگزیده کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صبح امروز (۱۵مردادماه) توسط معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

آزمون سراسری سال ٩٨ ، ۱۳ و ۱۴ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد که چهار هزار و ٥٧٥ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، هشت هزار و ٦٧٨ داوطلب در گروه ازمایشی علوم انسانی،  دو هزار و ٥٣٦ داوطلب در گروه ازمایشی هنر ، ١٧ هزار و ٢٩٢ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و پنج هزار و ٢١٦ داوطلب زبان‌های خارجی رقابت کردند.

فرایند انتخاب رشته داوطلبانی که در کنکور سراسری سال ۹۸ مجاز می‌ شوند، از یکشنبه هفته آینده بیستم مرداد ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.