فرزاد توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۲ سایت WLL تلفن همراه  رودبار به GSM ارتقاء  پیدا کرد تا خدمات ارتباطی  بهتری را در ۴۲ روستای این شهرستان  ارائه دهد.

وی ارتقاء  و ایجاد زیرساخت و برقراری شبکه‌های نوین ارتباطی را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با وجود شرایط و تحریم‌های اقتصادی که کشور با آن روبروست ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملکرد مناسبی برای تجهیز شبکه‌های ارتباطی و برقراری ارتباطات پایدار در مناطق مختلف داشته است.

 وی با اشاره به اهمیت پایش دقیق و مستمر وضعیت ارتباطی نقاط مختلف استان توسط مجموعه  آی سی تی  در گیلان افزود: با اهتمام وزارت ارتباطات طرح پایش، بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و مشکلات حوزه  آی سی تی  روستاهای کشور در حال اجرا بوده و هم اکنون هفت تیم متشکل از کارشناسان اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مخابرات منطقه گیلان و مدیریت زیرساخت به صورت میدانی از  ۷۰۰ روستای استان بازدید کرده اند.

توکلی به ارتقاء سایت‌های موجود در روستاهای انبوه، دشتویل، گلنکش، ویه، حلیمه جان، اسکولک، آغوزبن، استخرکوه، دارستان، جمشیدآباد، سیاه رود پشته و پارودبار اشاره و تصریح کرد : با ارتقاء این ۱۲ سایت  ،  مشترکان تلفن‌های بی‌سیم روستایی در ۴۲ روستای این شهرستان از پوشش تلفن همراه نیز برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به توجه و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش پوشش شبکه‌های ارتباطی در تمامی روستاهای کشور تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم وزارت ارتباطات مکلف است زیرساخت‌های ارتباطی را به‌گونه‌ای فراهم سازد تا حداقل ۸۰ درصد از روستاهای کشور به سرویس پهنای باند پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند تا ساکنان روستاها از چهار خدمت اساسی در حوزه سلامت، آموزش، کشاورزی و خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی ، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و خورگام در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

اوایل مردادماه جاری نیز پروژه های ارتقاء سایت های WLL به تلفن همراه در روستاهای ماچیان، کاکرود، سجیران، مومن زمین، طاهرسرا، بلترک، بزکویه، جواهردشت و جیرکل شهرستان رودسر با اعتباری بالغ بر۶۳ میلیارد ریال افتتاح شد. اینجا را ببینید

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.