مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:  بر اساس این فراخوان در بخش علمی این جشنواره شش محور موضوعی و ۱۶ موضوع برای مقاله‌ نویسی شامل : قصه‌ و پرورش تفکر، روش‌ها و رویکردهای قصه‌ گویی، قصه‌ گویی و رویکردهای نقد ادبی، قصه، مخاطب‌ شناسی و ادبیات عامیانه، قصه‌ گویی و سلامت جسمی و روحی و قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی تعیین شده است.

اسفندیار ضیائی اظهار داشت: علاقمندان برای ارائه مقاله در محور موضوعی قصه و پرورش تفکر با چهار موضوع قصه‌ گویی و پرورش انواع هوش، قصه‌ گویی و پرورش تفکر فلسفی، قصه‌ گویی و پرورش تفکر مراقبتی و قصه‌ گویی و پرورش تفکر مشارکتی و در محور روش‌ ها و رویکردهای قصه‌ گویی با دو موضوع قصه‌ گویی با روش‌ ها و رویکردهای نوین و قصه‌ گویی و زبان‌آموزی مقاله‌های خود را ارائه دهند.

وی افزود: برای ارایه مقاله در محور موضوعی قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی سه موضوع‌ روایت‌ شناسی و روایت‌ پژوهی قصه، قصه‌ گویی و نشانه‌ شناسی و قصه‌ گویی و جامعه‌ شناسی و در محور موضوعی قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه  سه موضوع قصه‌های فولکلور و ادبیات عامیانه، مخاطب‌ شناسی قصه‌ ها و بهره‌گیری نقالی و پرده‌خوانی در قصه‌ گویی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در محور موضوعی قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی سه موضوع قصه‌گویی و مهارت‌های زندگی، تاثیر قصه‌ گویی بر جنبه‌ های مختلف رشد و فرایند آن و قصه‌گویی و ارتقای سلامت روان و محور موضوعی قصه‌ گویی و ارتباط فرامرزی موضوع‌ قصه‌ گویی، تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌ المللی تعیین شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان این که مهلت ارسال آثار به این بخش ۳۰ مهر، داوری و زمان اعلام نتیجه ۱۵ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۸ تعیین شده، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir گاه‌ شمار هر بخش را به طور جداگانه دریافت کنند.

بیست‌ و دومین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا با شعار "آینده ساختنی است" ، برگزار می شود.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.