مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: 30 درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، محبعلی رنج ور با بیان اینکه 70 روستای مناطق کوهستانی با تانکر آبرسانی می شود، گفت : با تامین اعتبارات لازم به دنبال تامین منابع آبی پایدار در این روستاها هستیم.

رنج ور با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی و تامین اعتبارات لازم گفت : طرح آبرسانی به 13 روستای املش و 19 روستای بلوکات رودبار با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دست اجرا است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد: به دلیل گرمای هوا افزایش مصرف و کاهش منابع آبی اهالی برخی روستاهای گیلان همچون دوگور صومعه سرا، بوجایه و سادات محله لاهیجان و ظفر محله ماسال در ساعات پیک مصرف با مشکل افت فشار آب مواجه می شوند.

محبعلی رنج ور با اشاره به وجود 62 تصفیه خانه آب در گیلان گفت: 40 تصفیه خانه فعال است و قرار است 22 تصفیه خانه دیگر نیز وارد مدار بهره برداری شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تصفیه خانه ها به علت وجود آهن و منگنز محلول در آب های زیر زمینی مناطق جلگه ای گیلان افزود : بر اساس تفاهم نامه بین شرکت های آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری و آبفای کشور و با تامین اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی قرار است با اتصال به تصفیه خانه بزرگ سنگر هزار و 150 لیتر آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای رفع مشکل آب روستاهای شهرستان های رشت سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و آستانه تخصیص داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه از سال 954 تاکنون هزار میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی در کشور اختصاص داده شد تصریح کرد : سهم گیلان از این اعتبار 130 میلیارد تومان بود.

رنج ور در ادامه اعلام کرد: در زمان کنونی هزار و 800 روستا از 2 هزار و 6 روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه 30 درصد تاسیسات و خطوط آبرسانی روستایی گیلان فرسوده است افزود : اعتبارات لازم در این زمینه از محل اعتبارات استانی تامین می شود که کافی نیست، انتظار می رود با تامین اعتبارات از محل اعتبارات ملی و کمک خیران شبکه آبرسانی روستایی را نوسازی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان واگذاری پروژه های آبرسانی به بخش خصوص را در قالب طرح بیوتی در حل مشکلات حوزه آبرسانی موثر دانست.

رنج ور، گفت: قرار بود طرح جمع آوری فاضلاب  130 روستا در کشور به شکل متمرکز با تامین اعتبار از محل بانک توسعه اسلامی انجام شود که 5 روستای گیلان در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، انزلی، صومعه سرا و رودسر جزو آن بود اما به علت افزایش بهای دلار اجرای این طرح متوقف شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.