به گزارش خبرنگار ایرنا هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر انزلی بعد از ظهر سه شنبه به صورت فوق العاده و با دستور انتخاب نهایی هیات رئیسه ، پر از حواشی متعدد برگزار شد.

در جلسه انتخابات امروز شورای شهر انزلی برای تعیین هیات رئیسه ، هادی حیدری با اکثریت آراء به عنوان رئیس شورای شهر، ابراهیم برفچالانی به عنوان نائب رئیس، تهمتن وکیل منفرد به عنوان خزانه دار و موسی زنجانخواه نیز به عنوان منشی شورای اسلامی شهرانزلی انتخاب شدند.

این در حالی است که بر اساس قانون پس از استعفای یکی از اعضای شورای شهر باید انتخابات داخلی در شورای اسلامی برگزار و هیات رئیسه با رای مستقیم اعضاء انتخاب شوند که به دلیل اینکه تا پایان انتخابات سالانه هیات رئیسه یک ماه باقیمانده بود شعبان جعفری در انتخابات ماه گذشته به عنوان رئیس و هادی حیدری به عنوان نائب رئیس شورای شهر انزلی انتخاب و در جلسه امروز نیز انتخابات سالانه شورای شهر انزلی برگزار شد.

حاشیه ها از زمانی آغاز شد که انتخاب هادی حیدری به عنوان رئیس شورای شهر سکوتی را بر شورا حکمفرما کرد اما شعبان جعفری در اولین گام این انتخاب را به رئیس جدید تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت کرد اما برای انتخاب اعضای باقیمانده هیات رئیسه خود را کاندیدا نکرد.

نوبت به انتخاب نائب رئیس شورای شهر انزلی شد اما در اقدامی جالب هیچ عضوی برای تصدی گری این پست اظهار تمایل نکرد و در نهایت ابراهیم برفچالانی و یاسر کریم بخش اعلام آمادگی کرده و پس از رای گیری ابراهیم برفچالانی سخنگوی سابق شورای اسلامی شهر انزلی به عنوان نائب رئیس این شورا انتخاب شد.

در انتخاب خزانه دار نیز مه سیما نصیری و تهمتن وکیل منفرد کاندیدای این سمت بودند که وکیل منفرد با اکثریت آراء توانست از عضو باسابقه شورای اسلامی شهر انزلی پیشی گرفته و کلید خزانه داری را در دست بگیرد و در انتخاب بعدی ، موسی زنجانخواه با چهار رای موافق و سه رای سفید به عنوان منشی شورای اسلامی شهر انزلی معرفی شد.

اما اوج حاشیه شورای شهر انزلی در انتخاب سخنگوی این شورا بود و از آنجایی که سخنگوی شورا به عنوان عضو هیات رئیسه جایگاه ویژه ای دارد هیچ کدام از سه عضو باقیمانده حاضر به پذیرفتن این سمت نشده و خود را کاندیدا نکردند و در اقدامی جالب یاسر کریم بخش که نتوانسته بود در رقابت با ابراهیم برفچالانی به پست نائب رئیسی شورای شهر انزلی دست یابد ، عنوان کرد که چون در انتخاب نائب رئیس به من رای ندادند دلیلی برای کاندیداتوری مجدد به عنوان سخنگوی شورای شهر نمی بینم .

حاشیه ها به اینجا ختم نشد و در نهایت از سوی وحید پورحضرت معاون عمرانی فرماندار بندرانزلی و نماینده نهاد حاکمیت در این جلسه اعلام شد که بر اساس قانون، چهار عضو انتخاب شده یکی از  سه عضو باقیمانده را بدون اخذ نظر انتخاب می کنند که در این انتخاب نیز مه سیما نصیری با اکثریت آراء به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر انزلی معرفی شد اما نصیری در واکنشی غیرمنتظره عنوان کرد که این مسئولیت را نپذیرفته و استعفا می دهد اما بر اساس قانون انتخابات شوراها این انتخابات صورتجلسه و به فرمانداری و استانداری اعلام می شود و عضو معترض می تواند اعتراض و استعفای خود را تقدیم رئیس شورای شهر کند.

 بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و شورای اسلامی این شهر ساحلی هفت عضو دارد.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.