*هیچ نهاد دولتی و ارگانی حق اخراج خبرنگار را ندارد
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رییس انجمن روزنامه نگاران هرمزگان در دیدار با رییس شورای شهربندرعباس نسبت به اخراج خبرنگار یکی از پایگاه های خبری اعتراض شدید صنف وجمعی از خبرنگاران را اعلام و تصریح کرد: هیچ نهاد دولتی و ارگانی حق اخراج خبرنگارانی که دارای مجوزاز وزارت ارشاد اسلامی هستند را از جلسات علنی و رسمی اعلام شده ندارند.
فاطمه رکن الدینی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: این گونه رفتارها با خبرنگارانی که دارای مجوز قانونی هستند، خلاف عرف و قانون است.
وی ادامه داد: ملاک واکنش صنف، قانون است تا به جایگاه خبرنگاران و حتی اشخاص و مسوولان خدشه وارد نشود.
رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران خواستار برخورد مناسب با خبرنگاران، شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق فعالیت ها شد و خاطرنشان کرد: مسوولان در هرجایگاهی باید سعه صدر داشته باشند و تغییر رویه دهند.
رکن الدینی افزود: در صورت هرگونه رفتار خلاف قانون و عرف، این انجمن از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و واکنش ها و دفاع لازم را از اعضای خود انجام خواهد داد.
وی گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران هر چند در مقابل اعضای خود موظف به دفاع است، اما در مقابل سایر خبرنگاران هم خود را مسوول می داند و حمایت های لازم را دارد.
به گفته وی نتیجه بررسی این موضوع با برگزاری جلسه به اطلاع خبرنگاران و اهالی رسانه خواهد رسید.
*رفتار رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس را محکوم می کنیم
خانه مطبوعات هرمزگان نیز با انتشار بیانیه اعلام کرد: بر خورد رییس شورای شهر بندرعباس خارج از اختیارات و وظایف وی بوده و این رفتارها کاملا محکوم می باشد و به جز نگه داشتن افکار عمومی در بی خبری و بی اطلاعی از مصوبات و عملکرد شورا هدف دیگری نداشته و نخواهد داشت.
در این بیانیه که نسخه ای از آن برای ایرنا ارسال شد آمده است:
در عصر ارتباطات و اطلاعات و اطلاع رسانی، در عصر خبر و رسانه، هنوز هستند مدیرانی که با این عصر، فرسنگ ها فاصله داشته و اطلاع رسانی دقیق و شفاف که جز لاینفک و رسالت اصلی اهل رسانه است را حذف می کنند.
خانه مطبوعات هرمزگان در ادامه این بیانیه با استناد به بندهای قانونی، عملکرد خبرنگار اخراج شده را در حیطه وظایف رسانه ای وی دانسته و رفتار رییس شورای اسلامی شورای شهر را مغایر قانون اعلام کرده است.
همچنین در این بیانیه تاکید شده که خانه مطبوعات هرمزگان تا حصول نتیجه، این رفتار غیرحرفه ای را دنبال خواهد کرد.
رییس شورای شهر بندرعباس در نشست روز یکشنبه (سوم تیر 97) این نهاد اجازه فیلمبرداری و پخش مستقیم مشروح نشست علنی شورا را نداد و یک خبرنگار را به همین دلیل از جلسه اخراج کرد.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.