مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و تقویت تدریجی توده هوای گرم از اواخر وقت  امروز در منطقه است که بر این اساس طی دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) افزایش محسوس دما پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: به تدریج از پنجشنبه با نفوذ امواج ناپایدار به منطقه، افزایش ابر ، وزش باد ، روند کاهش دما و در بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

وی با اشاره به افزایش دمای محسوس گفت: بیشینه دما در نواحی جلگه ای بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس خواهد بود.

غلامی در همین ارتباط به گروه های حساس نظیر بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، کودکان و سالمندان توصیه کرد برای جلوگیری از گرمازدگی، در ساعت های اوج گرما از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالی کاران، گلخانه داران، پرورش دهندگان مرغ و ماهی خواست با توجه به افزایش دما تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط به طور غالب نواحی مرکزی و شرقی افزایش ابر ، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق عنوان و برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، افزایش دما، وزش باد جنوبی، گاهی افزایش ابر پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان را طی شبانه روز گذشته مربوط به بندرانزلی با ۳۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان و جیرنده با ۱۵ درجه سلسیوس عنوان کرد.

وی همچنین بیشینه دمای رشت طی امروز را ۳۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای فردای مرکز استان را ۲۴ درجه پیش بینی کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۱ / ۰ تا ۵ / ۰ متر، دمای آب ۳۰ درجه سلسیوس و برای شنا مناسب است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.