«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل عبور امواج متناوب ناپایدار لایه های میانی جو در روز های آتی تا روز سه شنبه گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: همچنین به دلیل هسته سرد این سامانه و ریزش هوای سرد روزهای آتی، کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی می شود بنابراین در برخی از مناطق استان، احتمال کاهش دما به کمتر از صفر وجود دارد که می تواند موجب بروز سرمازدگی در بخش های مختلف کشاورزی شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روز سه شنبه احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان دور از انتظار نیست و بر این اساس توصیه می شود کشاورزان اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در نظر بگیرند.
مرادی این اقدامات را شامل، استفاده از کودهای اسید آمینه با پتاسیم یا اسید آمینه ضد تنش به صورت محلول پاشی به صورت غیرمستقیم در بالای تاج درختان، استفاده از ایجاد دود در باغات و مالچ پاشی در سطح باغات عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در گلخانه ها ذخیره سازی سوخت مایع و کنترل درجه حرارت گلخانه ها به صورت منظم و ترمیم قسمت های آسیب دیده احتمالی و تعبیه و راه اندازی موتور برق اضطراری لازم است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: متوقف کردن مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمال دما به زیر صفر می رسد و ادامه مبارزه با علف های هرز و در صورت نیاز با سن غلات انجام شود.
مرادی افزود: به بهره برداران توصیه می شود باغات انگور که برای پیشگیری از سرما با پوشش خاک پوشانیده شده اند تا پایان هفته از خاک خارج نکنند.
465 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال ) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.