به گزارش روز دوشنبه ایرنا پروژه های ارتقاء سایت های WLL به تلفن همراه در روستاهای ماچیان، کاکرود، سجیران، مومن زمین، طاهرسرا، بلترک، بزکویه، جواهردشت و جیرکل شهرستان رودسر با اعتباری بالغ بر۶۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

بنا به اظهار فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان؛ اهتمام و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به افزایش پوشش شبکه‌های ارتباطی در تمامی روستاهای کشور متمرکز است و تا پایان برنامه ششم این وزارتخانه مکلف است زیرساخت‌های ارتباطی را به‌گونه‌ای فراهم سازد تا حداقل ۸۰ درصد از روستاهای کشور به سرویس پهنای باند پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند و ساکنان روستاها از چهار خدمت اساسی در حوزه سلامت، آموزش، کشاورزی و خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

توکلی افزود: در راستای این اقدام در حال حاضر با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، ۶۳ میلیارد ریال پروژه ارتباطی در شهرستان رودسر افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این پروژه شامل ارتقای ۹ سایت ارتباطی از WLL به GSM در مناطق روستایی و گردشگری برای بهبود و ارتقای شبکه تلفن همراه روستایی به نسل دوم است.

وی با اشاره به ارتقای سایت‌های موجود در روستاهای کاکرود، سجیران، مومن زمین، طاهر سرا، بلترک، ماچیان، بزکویه، جواهر دشت و جیرکل گفت: با این افتتاح، مشترکان تلفن‌های بی‌سیم روستایی WLL  از پوشش تلفن همراه نیز برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا هم اکنون یک هزار و ۷۲۷ روستای استان به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی داشته و این دستاورد در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرهاست.

علاوه بر این در ۱۳۳ روستا، مشترکان علاوه بر اینترنت پرسرعت می‌توانند از خدمات تلفن ثابت روستایی نیز بهره‌مند شوند.

شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، رحیم آباد، کلاچای و چابکسر و حدود یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر مربع وسعت، در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده و سومین شهر وسیع استان محسوب می شود.

۷۲۹۵/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.