به گزارش روز شنبه ایرنا آرش فرزام صفت در کارگروه ستاد رفع موانع تولید رودبار بیان داشت: پتانسیل اقتصادی رودبار با وضع موجود آن هم خوانی ندارد و باید رودبار را به توانمندی آن برسانیم.
وی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت های شهرستان در زمینه صنعتی است و ۹۰ واحد صنعتی فعال در رودبار داریم گفت: وظیفه داریم خدماتی را برای ادامه فعالیت این واحدها و نیز فعالیت در شیفت های کاری دیگر ارائه دهیم.
فرزام صفت همچنین افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان رودبار به دلیل مشکلات حقوقی، قضایی، زیست محیطی، کمبود مواد اولیه و یا سرمایه در گردش تعطیل هستند و یکی از اهداف جلسات ستاد رفع موانع تولید، مرور مصوبات گذشته است چراکه مصوبات این ستاد با هماهنگی خود دستگاه ها انشاء می شود و بنا بر صراحت قانون لازم الاجراست.
وی همچنین با بیان اینکه ستاد رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی کمک می کند اظهار داشت: در راستای تصمیمات این ستاد داشتن بدهی واحدهای تولیدی مانع دریافت تسهیلات توسط آنها نیست به شرط آنکه بدهی آن از تسهیلات بیشتر نباشد.
محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار نیز اظهار داشت: برخی از مصوبات قبلی جلسه ستاد رفع موانع تولید در شهرستان اجرا، برخی در دست پیگیری و بعضی نیز اجرا نشده است که توجه ویژه می طلبد.
وی با اشاره به توانمندی های رودبار گفت: این شهرستان با عبور آزادراه و راه آهن رشت-قزوین در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و دومین شهرک صنعتی گیلان را دارد.
وی رودبار را قطب سدهای گیلان دانست و گفت: از سد سفیدرود و آیت الله بهجت، آب کشاورزی و شرب استان گیلان تامین می شود و سد درحال احداث دیورش هم آب شرب پنج شهر رودبار را تامین می کند.
ضیایی یادآور شد: غار رشی با قدمت ۲۳۵ هزار ساله به عنوان قدیمی ترین سکونتگاه تاریخگذاری شده بشر تا کنون، وجود بقاع متبرکه و ۲۲ هزار هکتار جنگل و مرتع و ییلاقات خوش آب و هوا قابلیت سرمایه گذاری بوم گردی و گردشگری شهرستان رودبار را ویژه کرده است.
وی از سیاستگذاری ایجاد ۷۱۲ فرصت شغلی در سال جاری در شهرستان رودبار خبر داد و گفت: اگر دستگاه های اداری و بانک ها همکاری کنند، به این هدف دست خواهیم یافت.
شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی ، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و خورگام در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۵/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.