به گزارش خبرنگار ایرنا نظام عباسی روز سه شنبه در جلسه کارگروه برون سپاری بسیج ملی کنترل فشار خون در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: سال گذشته 210 بیمار قلبی عروقی ناشی از فشار خون در آستارا جان خود را از دست دادند و اغلب آنها هشدارهای بهداشتی در مورد کنترل فشار را جدی نگرفته بودند.
وی اظهار کرد: طرح ملی کنترل فشار خون در این شهرستان از 28 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 15 خرداد ماه برای جلب توجه و مشارکت مردم اطلاع رسانی، و از آن روز تا 15 تیرماه به بیماریابی و درمان اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: افراد بالای 30 سال جامعه هدف این طرح هستند و در شهر آستارا 37 هزار نفر و در شهر لوندویل حدود هشت هزار نفر تحت کنترل و سنجش فشار خون قرار خواهند گرفت و به همکاری دستگاه های اداری مختلف نظیر جمعیت هلال احمر، شهرداری ها و رسانه ها نیاز داریم.
عباسی گفت: بر اساس آمارهای کشوری، 60 درصد از 15میلیون فرد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع ندارند و فقط 37 درصد بیماران برای درمان مراجعه می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ایجاد حساسیت بین مردم برای کنترل فشار خون، ترویج ورزش و کاهش وابستگی به زندگی ماشینی را ضروری دانست و از دستگاه های اداری و خبرنگاران خواست، به صورت مستمر و دوره ای جهت مقابله با این بیماری برخیزند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.