رضا محبوب خیرخواه روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: این چاه عمیق یکی از مهمترین منابع تأمین آب کشاورزی روستای کوزه گران شفت است و با توجه به وسعت زیاد روستا ، تامین آب در کل روستا توسط دو حلقه چاه عمیق و دو ایستگاه پمپاژ صورت می گیرد.
وی افزود: حدود 40 هکتار از اراضی روستای کوزه گران شفت از چاه عمیق شماره یک تأمین آب می شوند و در صورت عدم بهره برداری، این اراضی از تنش آبی دچار مشکل می شدند که با پیگیری های جدی این مشکل مرتفع شد.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی، احمدسرگوراب، دهستان های جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیرمحله و در مجموع 102 روستا، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان به ایرنا، وحید خرمی مدیرعامل این شرکت از پروژه های تأمین آب کشاورزی رشت بازدید کرد.
بازدید از بزرگترین ایستگاه پمپاژ آب شهرستان با قابلیت تامین آب زراعی هزار هکتار در بخش لشت نشاء، بازدید از اجرای طرح لاینینگ روستای آجی بوزایه بخش خشکبیجار، بازدید از آببندان های روستای جورکویه بخش خمام، بازدیداز طرح تجهیز اراضی روستای کنارسر بخش کوچصفهان، بازدید از امتداد رودخانه پیربازار و روستای سیاه اسطلخ در بخش مرکزی، بازدید از حاشیه رودخانه سفیدرود در روستای بازغله بخش سنگر، بازدید از محل اجرای پروژه اصلاحات ارضی و لاینینگ باقی‌مانده نهر عبدالوهابی روستای ویشکاننک بخش سنگر، بازدید از محل اجرای طرح گردشگری شهرداری لولمان شهر لولمان، بازدید از طرح تجهیز اراضی کشاورزی شهر لولمان از جمله این پروژه ها بوده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.