شهرود امیرانتخابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت کارگاه مرمت موزه رشت از پنج سال گذشته آغاز شده و برای ساخت و تجهیز این کارگاه با مساحت 300 متر مربع تا کنون چهار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: پیش از این کلیه اشیاء کشف شده که نیاز به مرمت داشتند به دانشگاه هنر اصفهان و پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال می شدند که هم اینک با راه اندازی این کارگاه از این امر بی نیاز شدیم.
امیرانتخابی اضافه کرد: با شروع به کار این کارگاه دو نفر به صورت ثابت و 10 نفر از دانشجویان رشته مرمت به صورت نیمه وقت مشغول به کار می شوند.
امیر انتخابی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی نمایشگاه نویافته های باستان شناسی در موزه رشت اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه مجموعه کاوش های باستان شناسی که در فاصله سال های 1396 تا 1397 در نقاط مختلف استان انجام شده ، در قالب مجموعه اشیاء در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی گفت: اشیا کشف شده در کاوش لیارسنگ بن املش از جمله این آثار است؛ مجموعه باستانی لیارسنگ بن املش در بخش رانکوه شهرستان املش قرار دارد و کاوش های باستان شناسی این مجموعه به سرپرستی ولی جهانی از سال 1393 آغاز شد و تا سال 1397 ادامه پیدا کرد در نتیجه کاوش های باستان شناسی بقایایی از آثار گورستانی و استقراری که مربوط به دوره های اشکانی و ساسانی است شناسایی شده است.
امیر انتخابی افزود : مجموعه باستانی لیارسنگ بن املش همراه با حدود و حریم آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
نمایشگاه نویافته های باستان شناسی تا پایان اردیبهشت ماه بمناسبت هفته موزه و میراث فرهنگی برپاست.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.