مدیر پایگاه سایت موزه بندیان درگز با اعلام این خبر افزود: پروفسور ریچارد کری یری امروز دوشنبه در بازدید از سایت موزه بندیان درگز این سایت موزه را از نظر باستان شناسی دوره ساسانی فوق العاده مهم و ارزشمند در مطالعات باستان شناسی ایران دانست.
محمود طغرایی گفت: پروفسور کری یری اظهار کرد که تصور نمی کرده است تا این اندازه به این سایت موزه و آماده سازی آن در ایران اهمیت داده شده باشد و تلاش، آماده سازی و مدیریت برای نشان دادن زیبائیهای تاریخی در این سایت موزه را ستودنی توصیف کرده است.
وی گفت: این استاد باستان شناسی دانشگاه فرارای ایتالیا اعلام کرد که زیبائیهای تاریخی و هنر ساسانی در سایت موزه بندیان درگز به فراوانی قابل مشاهده است.
پروفسور ریچارد کری یری هم اکنون سرپرست ایتالیایی کاوشهای محوطه تل آجری استان فارس است که قبل از سفر به فارس با هیات همراه خود از سایت موزه بندیان درگز بازدید کرد.
سایت موزه بندیان درگز در دو کیلومتری شهر درگز واقع در شمال خراسان رضوی و کنار رودخانه درونگر قرار دارد و به دلیل آب بندی که در این ناحیه قرار داشته است به بندیان معروف شده است.
این مجموعه باستانی سال 1369 هنگام تسطیح زمینهای کشاورزی کشف شد و از سال 1373 تاکنون در دست حفاری و بررسی است و هم اینک محوطه تاریخی بندیان به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به نخستین سایت موزه گردشگری ایران پس از انقلاب اسلامی تبدیل شده است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.