استاندار گیلان با تأکید بر تلاش برای تحقق شعار رونق تولید گفت: دستگاه‌های متولی در بهبود وضعیت و تسریع و تسهیل در بخش مرتبط با ماموریت‌های سازمان در فرآیند صادرات کالاها و واردات ارزاق مردم همکاری مضاعف داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری به صورت سرزده از بخش‌های اداری و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و نحوه خدمات‌رسانی بازدید و با برخی مراجعان و کارکنان این سازمان گفتگو کرد.

 استاندار گیلان در جمع برخی از کارکنان این مجموعه با اشاره به اهمیت مأموریت‌های حوزه استاندارد افزود: این مجموعه به واسطه وظایف محوله در جنبه‌های ایمنی، سلامت و بهداشت به صورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است.

وی تدوین ضوابط، اجراء و نظارت بر واحدهای صنعتی و تولیدی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: سهل‌انگاری در حوزه ایمنی و عدم نظارت صحیح، مخاطرات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد و سخت‌گیری بی‌مورد در برخی حوزه‌ها نیز منجر به مواجهه با مشکلات برای صادرکنندگان، واردکنندگان و واحدهای تولیدی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در نظرگرفتن شرایط کشور و عوامل اثرگذار دیگر را در تدوین ضوابط و جدیت در موارد مرتبط با رعایت مسائل ایمنی، استانداردسازی و نظارت دقیق را ضروری دانست و گفت: وجود هرگونه نواقص در مصوبه‌ها و تدوین ضوابط آسیب‌هایی به وضعیت طبیعت و یا ایمنی مردم وارد می‌کند که باید تلاش شود در این مسیر متناسب با شرایط جغرافیایی و شغلی هر منطقه اقدام شود.

وی بر ضرورت تلاش در جهت تحقق شعار رونق تولید تأکید و تصریح کرد: علیرغم موفقیت در برون‌سپاری به آزمایشگاه‌های معتمد سازمان باید تلاش شود ضمن تسریع در روند پاسخگویی انطباق نمونه‌های آزمایشگاهی با شاخص‌های استاندارد به واحدهای صنعتی و تولیدی با آموزش صحیح از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این حوزه استفاده بهینه شود.

استاندار گیلان بهبود وضعیت موجود از طریق تسهیل و تسریع در بخش مرتبط با ماموریت‌های سازمان در فرآیند صادرات و واردات کالاها بویژه ارزاق مردم در بخش گمرک انزلی و همکاری مضاعف دستگاه‌های خدمات‌رسان در این خصوص در مسیر تقویت زیرساخت‌ها و امکانات را از انتظارات جدی خود در سال‌جاری عنوان کرد و اظهار داشت: در رقابت با مبادی ورودی دیگر باید رفتارهای همسان و مشابه از سوی دستگاه‌ها انجام گیرد تا در پاسخگویی به واحدهای صنعتی و تولیدی بخش صادرات و واردات با مشکل مواجه نشویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.