آزمایشگاه همکار استاندارد در راستای تسهیل در صادرات و واردات در کشور و تطبیق کامل با الزامات استاندارد های مورد نیاز به فعالیت می پردازند .
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت : در گذشته برای کنترل صادرات و واردات غلات در غرب مازندران از استاندارد در تهران استفاده می شد و با افتتاح این آزمایشگاه در نوشهر این مشکل بر طرف شد.
مسعود جوادی تصریح کرد: تسهیل در امر صادرات و واردات غلات و محصولات کشاورزی ، کاهش زمان و کاهش هزینه های جاری برای صادر و وارد کننده و از مزایای افتتاح این آزمایشگاه است.
وی آزمایشگاه همکار استاندارد نوشهر را با توجه به مدیریت و کارکنان آموزش دیده، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و کیفیت بالای آزمایش، یکی از بهترین آزمایشگاه های کشور دانست گفت : این ازمایشگاه نقش بسزایی در افزایش و تسریع در صادرات و واردات در منطقه و اشتغالزایی بیشتر دارد.
این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه غرب مازندران است که با اعتبار 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با دریافت پروانه تائید صلاحیت در زمینه نمونه برداری و بررسی محصولات کشاورزی به ویژه غلات که نیازمند مجوز برای واردات و صادرات دارد تاسیس شد.
در حال حاضر 3 کارشناس ارشد در حوزه شیمی، گیاه پزشکی و میکروبیولوژی به همراه مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در کمترین زمان بیش از 70 نوع آزمایش در زمینه محصولات کشاورزی انجام می دهد.
در حال حاضر 2 آزمایشگاه همکار استاندارد استان مازندران در شهرهای ساری و نوشهر فعال هستند.
هم اکنون بیش از 70 درصد از یک هزار و 200 نوع فرآورده تولیدی مشمول استاندارد اجباری در مازندران را محصولات کشاورزی و باغی تشکیل می دهند.
استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار ، نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.