مدیر جهاد کشاورزی آستارا از آغاز برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان در سطح 20 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
ایرج شیارکار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: گل خودرو گاوزبان در روستاهای حیران، سیج، ونه بین و چملر آستارا تا اوایل خرداد ماه برداشت و حدود یک هزار کیلوگرم خشک شده آن به بازار عرضه می شود.
وی افزود: گل گاو زبان آستارا مرغوب است و پیش بینی می شود با فروش آن، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای کشاورزان در آمد ایجاد شود.
وی اظهار کرد: این گیاه با مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم، تبادلات سلولی را تنظیم می کند و مصرف دمنوش آن در طب سنتی برای درمان ناراحتی های اعصاب، سفارش شده است.
در استان گیلان 516 هکتار اراضی کشاورزی به گل گاو زبان اختصاص دارد و شهرستان رودسر با 450 هکتار، مقام نخست آن را در استان دارد و آستارا از کانون های تولید آن به شمار می رود.
دو جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاو زبان در سال های 93 و 94 در دهستان حیران آستارا برگزار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و شش هزار بهره بردار در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

** آغاز برداشت توت فرنگی در تالش
مدیر جهاد کشاورزی تالش از آغاز برداشت محصول توت فرنگی در سطح دو هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان خبر داد.
سید علی موسوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 16 بهره بردار در تالش در فضای باز به کشت و تولید توت فرنگی اقدام می کنند و پیش بینی می شود امسال، 18 تن محصول به ارزش دو هزار و 700 میلیون ریال برداشت شود.
وی افزود: در 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش، 30 هزار بهره بردار مشغول کشت و زرع هستند و 10 هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در اراضی زراعی این شهرستان به کار گرفته می شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7105 / 7124 / 7106 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.