مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه با اعلام اینکه1930 نفر در شهرستان تالش به تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی اشتغال دارند و در تلاش هستیم تا شهر تالش را به عنوان شهر ملی گلیم بافی معرفی‌کنیم، گفت: گلیم تالش ثبت ملی می‌شود.

به گزارش ایلنا از تالش، امیر انتخابی با اعلام اینکه 1930 نفر در شهرستان تالش به تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی اشتغال دارند، گفت : از این تعداد 1902 هنرمند گلیم باف دارای پروانه تولید انفرادی بوده و 47 کارگاه صنایع دستی در شهرستان فعال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت برند سازی و استانداردسازی صنایع دستی باید تلاش کنیم با برند سازی، گلیم بافی را در بازارهای داخلی و خارجی به عنوان صنایع دستی خاص این منطقه معرفی کنیم.


امیر انتخابی ضمن اشاره به نقش مهم برندسازی در توسعه صنعت گلیم بافی گفت: استان گیلان دارای 2 روستای ملی صنایع دستی است. در تلاش هستیم تا شهر تالش را به عنوان شهر ملی گلیم بافی معرفی کنیم. شاخص هایی برای انتخاب شهرها و روستاهای‌ ملی وجود دارد که این موضوعات نظیر صادرات، ترویج و توسعه‌ صنایع‌ دستی، حوزه‌ میراث‌فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و میزان حمایت تشکل‌های مردم نهاد و… است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.