به گزارش خبرنگار ایرنا شهلا قاضی پور عصر شنبه در نشست خبری در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا گفت: 418 مجوز یاد شده در سال گذشته در رشته های کشاورزی، صنعتی و خدماتی صادر شده و تسهیلات مشاغل خانگی دولت به هر فرد واجد شرایط تا سقف 200 میلیون ریال است.
وی افزود: راه اندازی بازار کسب و کار در فضاهای مسکونی از دغدغه های دولت است و بیشتر دریافت کنندگان تسهیلات، در رشته گلیم بافی، زنبورداری، پرورش مرغ بومی، صنایع دستی و خیاطی شاغل شده اند.
وی بیان کرد: خانواده ها در سال جاری با تهیه طرح دارای توجیه شغلی و ثبت نام از طریق سایت مشاغل خانگی از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.
قاضی پور گفت: سال گذشته از 511 طرح اشتغال روستایی معرفی شده به بانک های عامل، 196 طرح تسهیلات اشتغال بالغ بر 75 میلیارد ریال دریافت کردند.
وی افزود: پارسال 160 کارگر آستارایی، آموزش های لازم پیرامون مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در قالب کارگاه های مختلف فرا گرفتند.
وی بیان کرد: در سال 97، بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا یک هزار و 460 بار از کارگاه ها و واحدهای تولیدی این شهرستان بازرسی کردند و نظارت بر اجرای قانون کار جزو اولویت های این نهاد است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و 54 واحد صنعتی در آن فعال است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.