به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر پنجشنبه در نشست با کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: هدف از تشکیل تعاونی ها جلب ظرفیت‌ها و توانایی های موجود در جامعه است تا افراد و متقاضیان در کنار یکدیگر بتوانند با ایجاد فرصت های شغلی به چرخه تولید کسب و کار و اشتغال‌زایی کمک کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه برای تبیین فعالیت تعاونی‌ها و ایجاد انگیزه تنها به مشوق هایی چون پرداخت تسهیلات کم بهره و یا اختصاص زمین توجه شده و بسیاری از واحدهای تعاونی پس از ثبت، فعالیتی انجام نداده اند.
وی ادامه داد: تعاونی های ناموفق باید شناسایی و در راستای تقویت آنها به خصوص در مناطق روستایی برنامه ریزی شود.
رنجکش ترویج فرهنگ تعاون در جامعه را باعث تقویت همگرایی عنوان کرد و گفت: برای فرهنگ سازی این امر باید ضمن استفاده از نیروهای متخصص و کاردان از روش های اصولی، علمی و منطقی بهره ببریم.
وی توسعه همه جانبه تعاونی ها را لازم دانست و بیان کرد: بخش اقتصاد همواره برای ادامه یافتن روند رشد نیازمند خون تازه ای است و این امر مهم با سرمایه گذاری در واحدهای تعاونی فراهم می شود.
فرماندار آستارا با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به پایه های اقتصادی کشور افزود: ما با فعال کردن همه ظرفیت های بخش تعاون در امر تولید، توزیع و صادرات بهتر می توانیم در مقابل این دسیسه دشمنان بایستیم.
11 تا 17 شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و 300 واحد تعاونی در این شهرستان ثبت شده است.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.