به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس کل دادگستری گیلان عصر شنبه در این مراسم گفت: منزلت دستگاه قضایی بگونه ای است که اشرافیت کافی و لازم را بر همه امور دارد و فضا را به دقت رصد می کند.
احمد سیاوش پور افزود: ما در دستگاه قضایی حق ورود به مسائل سیاسی و جانبداری از جریان خاصی را نداریم و قانون چنین اجازه ای را به ما نداده ولی تعامل ضابطه مند و دوستانه برای رفع مشکلات مردم را باید سرلوحه کار قرار دهیم.
وی با بیان این مطلب که برای خدمت به مردم و جامعه باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشیم، گفت: به تفکیک قوا اعتقاد داریم و این موضوع یک امر سازمانی است ولی برای خدمت به مردم هیچ کسی از ما سوال نمی کند که عضو کدام قوا هستید و قوه قضائیه از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است که شأن قضاوت و هم شأن نظارتی آن باید حفظ شود.
رئیس کل دادگستری گیلان افزود: اجازه نخواهیم داد که انفال عمومی مورد دستخوش سودجویان قرار گیرد و اگر امروز شاهد حوادث تلخ در گلستان هستیم، بخاطر بی توجهی و کوتاهی است که در گذشته به منابع طبیعی آن استان شده است.
سیاوش پور با اشاره به موضوع اطاله دادرسی ها در بعضی از شعبات دادگاه ها گفت: موضوع اطاله دادرسی از جمله مواردی است که بعضا با آن مواجه هستیم که مردم را در زمینه رسیدگی به حقوقشان دچار مشکل می کند، پرونده های آنان را به زمان های دور حواله ندهیم و دستگاه قضایی با اخلاق مداری، نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام لازم را دارد.
وی خطاب به رئیس جدید دادگستری و دادستان رضوانشهر گفت: سعی کنید در جلسات تأمین و شورای اداری شهرستان شرکت کنید و برای شرکت در نماز جمعه و راهپیمایی ها نیز اهتمام جدی داشته باشید و مردم انتظار دارند که شما برایشان کار انجام دهید.
همچنین فرماندار، نماینده مجلس و امامان جمعه رضوانشهر و پره سر نیز در این جلسه سخنانی کوتاه بیان کردند.
در این مراسم سید رحمان سید زاده رئیس ‌سابق دادگستری رضوانشهر تکریم و رشید عیسی پور بعنوان رئیس جدید دادگستری معرفی و همچنین سید مرتضی هاشمی ساداتی بعنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید این شهرستان منصوب شد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7293/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.