به گزارش خبرنگار ایرنا احمد سیاوش پور روز پنجشنبه در مراسم معارفه دادستان و رئیس دادگستری بندرانزلی اظهار کرد: در خصوص مسائل فرهنگی به عنوان دغدغه رهبری دستگاه قضایی نیز با تمام تلاش پای کار است و باید همدل و همراه و بدون شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، موضوعات را واقع بینانه بررسی کرد .
سیاوش پور با بیان اینکه با سوداگران و متخلفان با قاطعیت برخورد می شود، تاکید کرد: مهمترین وظیفه قوه قضاییه حفظ و اعاده حقوق عامه است و باید راهکار های مناسب برای پیشگیری از جرائم ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه به صورت مبنایی در راستای پیشگیری از جرائم عمل نشده ، گفت: در کشور ما اسناد عادی و اسناد رسمی هم ترازی می کند و نیمی از پرونده های قضایی حقوقی و کیفری به پرونده های اسناد و املاک مربوط می شود.
رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در عصر تکنولوژی نظارت فرد با فرد منسوخ است افزود: باید با سیستم الکترونیک همه مبادلات و معاملات ارزی و حقوقی بدون هیچ موانعی در دسترس باشد تا بدینوسیله جلوی سوءاستفاده گرفته شود.
سیاوش پور بیان کرد: امروز مردم دیگر از ما نمی پذیرند که نیروی انتظامی و دستگاه قضا و سایر مسئولان، مسئولیت ها را به گردن هم بیاندازند.
وی با اشاره به اینکه کار قضاوت در جامعه امروزی بسیار دشوار است افزود: باید با مردم با احترام برخورد شده و کارهای مردم را با صبر و شکیبایی پیش برد.
رئیس کل دادگستری گیلان متذکر شد: قضات اگر چه سیاست را بلدند اما اهل سیاست نبوده و حتی حق ورود به مسائل سیاسی و جناحی و دسته بندی ها را نداشته و ضمن احترام به همه گروه ها و احزاب و دسته ها نباید به سمتی گرایش پیدا کنند.
سیاوش پور با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به کار فرهنگی دارد گفت: قضات باید با یک کار جهادی پرونده های مانده را مختومه کنند.
به گزارش ایرنا در این مراسم بهزاد براری به عنوان رئیس دادگستری جدید انزلی معرفی و از خدمات سید ابراهیم سیدی تقدیر و همچنین سید رحمان سید زاده به عنوان دادستان جدید انزلی معرفی شد.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.