به گزارش خبرنگار ایرنا سروش وظیفه روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر آستارا در ساختمان شورا گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت کامل در شهر اجرا نمی شود و زباله های تر در سطل های مخصوص کوچه ها یا در مقابل خانه ها انباشته می شود.
وی بیان کرد: سرانه تولید روزانه زباله هر فرد در کشور حدود 600 گرم، در جهان 250 تا 300 گرم و در آستارا حدود یک و نیم کیلوگرم است و برای کاهش این رقم در آستارا باید کار فرهنگی شود.
وظیفه اضافه کرد: به علت بالا بودن سطح آب های زیر زمینی، شیرابه زباله های دفن شده در نوار ساحلی آستارا باعث تهدید زیست محیطی می شود و شورای اسلامی شهر از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح دفع بهداشتی زباله حمایت می کند.
مسئول واحد خدمات شهری آستارا هم گفت: آستارا در تفکیک زباله از مبدا جزو شهرهای شاخص استان است و در چند سال گذشته شهرداری این شهر به جهت عملکرد خوب از طرف استانداری تجلیل شده است.
شایان ناصری افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا بین هشت هزار و 200 خانوار آستارا اجرا می شود و در کاهش حجم زباله های ورودی به محل دفن تاثیر گذاشته و همه ساله چند جشنواره فرهنگی مرتبط با همکاری شهرداری برگزار می شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است و روزانه حدود 100 تن زباله در این شهرستان تولید و در نزدیک ساحل خزر دفن می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.