به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز چهارشنبه در اجرای نخستین نشاء برنج در این شهرستان گفت: نخستین نشاء از نوع هاشمی توسط 'التفات شاهد' انجام شد که خزانه برنج خود را در اوایل فروردین ایجاد کرده بود.
ایرج شیارکار اظهار داشت: بیشتر شالیکاران این شهرستان در نیمه دوم اردیبهشت ماه برای کشت اقدام می کنند و اغلب برنج ها از نوع هاشمی است.
وی خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد این گونه برنج، چهار و نیم تن شلتوک در هکتار و سطح زیرکشت برنج در آستارا پایین تر از شهرستان های گیلان است و سالانه بالغ بر پنج هزار تن برنج سفید مازاد مصرف به مناطق دیگر منتقل می شود.
وی ادامه داد: برای نظارت بر کاشت و برداشت برنج، مهندسان کشاورزی شرکت های خدمات مشاوره کشاورزی با اداره جهاد کشاورزی آستارا همکاری می کنند.
فرماندار آستارا هم گفت: حمایت از کشاورزان در سال رونق تولید در دستور کار دولت است و برای خرید ماشین آلات کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت داده خواهد شد.
حسن رستم زاد افزود: در سال زراعی 98 با توجه به بارش باران و لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها، در تامین آب کشاورزی مشکل نخواهیم داشت و کشاورزان، بدون دغدغه فعالیت کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا هم گفت: کشاورزان نقش تعیین کننده در رونق اقتصاد مقاومتی دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.
آستارا شش هزار بهره بردار کشاورزی دارد که بیشتر آنها شالیکار هستند و در سال گذشته از سه هزار و 200 هکتار شالیزار، 14 هزار و 900 تن شلتوک برداشت و هشت هزار و 200 تن برنج سفید تولید شد.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.