حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیمه شعبان یکی از شب هایی است که سفارش برای زنده نگاه داشتن آن شده و ماه شعبان به تنهایی دارای فضیلت است و بدلیل اهمیت ، حتی قبل از نیمه شعبان دارای اعمالیست که بایستی انجام گیرد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس؛ مهمترین برنامه ما در این ایام احیای شب نیمه شعبان است که در تمامی شهرستان های استان در مهدیه ها و مساجد صورت گرفت.
گلمیرزاده با بیان اینکه ما در نیمه شعبان دارای منجی هستیم، تصریح کرد: حضرت ولی عصر (ع) منجی امروز جهان خسته در ابعاد مختلف در برابر ظلم ها ، سختی ها و حوادثی است که حاکمان ظالم برای جهان بشری ایجاد می کنند و باید این منجی را در این شب ها پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در شب احیاء ایجاد روحیه و امید به آینده را دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: می خواهیم حکومت جهانی همراه با عدالت در جامعه مهدوی داشته باشیم.
وی دهه مهدویت را فرصت مناسبی برای امام شناسی دانست و گفت: در این دهه برنامه های متنوعی در رابطه با امام شناسی و نیازهای جامعه بشری ، ویژگی های منتظران، مهدویت و امام زمان(عج) برگزار شده و می شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: اگر می خواهیم زندگی ایده آل داشته باشیم باید سبک زندگی امام زمان (عج) را برای جامعه پیاده کنیم و غنی ترین سبک زندگی ، زندگی اهل بیت (ع) است.
به گزارش ایرنا جشن های دهه مهدویت از 20 فروردین ماه آغاز شده است.
امروز اول اردیبهشت ماه مصادف با نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم (عج) است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.