به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشم اسماعیلی روز چهارشنبه در جشن نشاط و امید در بلوار معاد آستارا گفت: در نیمه دوم سال گذشته با صدور اعتبارنامه برای چهار سمن، تعداد سمن های فعال اداره کل ورزش و جوانان گیلان به 92 سازمان رسید و بهترین برنامه ها را اجرا می کنند.
وی اظهار کرد: در گیلان سمن های علمی پژوهشی، هنری، ادبی، اجتماعی، گردشگری، بانوان، دینی و مذهبی فعال است و جوانان 15 تا 29 ساله از طریق سامانه سازمان های مردم نهاد جوانان، برای دریافت مجوز تاسیس سمن اقدام کنند.
وی افزود: مسئولان سمن ها با همکاری خیران برای حمایت از نخبگان علمی استان، برنامه ریزی و با هماهنگی اداره های ورزش و جوانان در برگزاری برنامه های فرهنگی همکاری کنند.
اسماعیلی ادامه داد: عضویت افراد به ویژه جوانان در سازمان های مردم نهاد از بزهکاری ها جلوگیری و سطح امنیت را ارتقا می دهد و در سال گذشته، 30 کارگاه آموزش مهارت های ازدواج توسط یکی از سمن های آستارا برگزار شد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: مسئولیت پذیری سازمان های مردم نهاد به اجرای طرح ها و برنامه های دولت کمک می کند و برای کمک به سیل زدگان نیز ایستگاهی در مقابل خانه جوان رشت دایر شد و سمن ها در قالب جشن های نشاط و امید کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری می کنند.
در حاشیه این جشن، غرفه های صنایع دستی، ایستگاه سلامت و کمک های نقدی و غیر نقدی برای سیل زدگان دایر و موسیقی و نمایش کمدی اجرا شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.