به گزارش خبرنگار ایرنا از چند ماه قبل تصاویری از رفت و آمد دسته جمعی سگ های ولگرد بخصوص در شب ها در برخی خیابان ها و معابر شهر تالش در شبکه های اجتماعی منتشر می شود و شماری از شهروندان نیز با تماس های تلفنی، اتلاف یا جمع آوری آنها را از سوی مسئولان خواستار شده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش روز جمعه در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به صورت سراسری دستورالعمل هایی مبنی بر زنده گیری سگ ها و جمع آوری آنها در مکانی مشخص ابلاغ شده است.
عارف شادکام افزود: زنده گیری این حیوانات و تامین مکان برای آنها مشکلاتی دارد و دو مکان پیشنهادی از سوی اداره حفاظت محیط زیست، از ناحیه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رد شده است.
وی اظهار کرد: مکانی نیز از سوی اداره منابع طبیعی برای جمع آوری سگ ها پیشنهاد شد که با توجه به بررسی ها، مورد قبول اداره حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و در نهایت طبق دستورالعمل کشوری، رفع این مشکل به شهرداری ها واگذار شد.
شهرام غنی زاده شهردار تالش نیز در این رابطه گفت: رفع این مشکل مسیر طولانی دارد و طی هفته آینده کارهایی در این زمینه انجام خواهیم داد.
هشتپر مرکز شهرستان گردشگرپذیر تالش حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.