مازیار غلامی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی و نفوذ تدریجی توده هوای کم فشار به منطقه است که بر این اساس وزش باد جنوبی و روند افزایش دما تا صبح پنجشنبه پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد طی سه شنبه (غروب و شب) و چهارشنبه در بعضی نقاط از شدت بیشتری برخوردار است و طی این مدت با فراهم شدن رطوبت کافی، گاهی وقوع پدیده مه در صبح ها و شب ها دور از انتظار نیست.
به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از عصر پنجشنبه با نفوذ تدریجی سامانه سرد، شرایط برای بارندگی (ارتفاعات بالاتر از دو هزار متر بارش برف) و کاهش دما تا روز جمعه مهیاست.
غلامی آسمان امروز گیلان را قسمتی ابری تا ابری، وزش باد جنوبی، بتدریج صاف عنوان و برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، بعضی ساعت ها وزش باد گرم، در پاره ای نقاط شدید بویژه ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی کرد.
وی گفت: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با 13 درجه مربوط به لاهیجان، بندرانزلی و بندرکیاشهر و کمینه دمای استان برای فردا با دو درجه مربوط به دیلمان و جیرنده بوده است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را 20 درجه و کمینه دمای فردای مرکز گیلان را نیز پنج درجه ذکرکرد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.