در جریان برگزاری جشن های ویژه نیکوکاری در واحدهای آموزشی، پاکت های هدیه به منظور کمک دانش آموزان به هم سن و سالان بی بضاعت شان در بین آنان توزیع شده که هر دانش آموز بنا به خواست خود مبلغی برای کمک در پاکت می گذارد و به مدیر مدرسه تحویل می دهد و اینگونه در آستانه نوروز، شادی خود را با هم نوع تقسیم می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان روز یکشنبه درباره برگزاری جشن های ویژه نیکوکاری در مدارس به خبرنگار ایرنا گفت: برای جمع آوری کمک های نقدی دانش آموزان در مدارس استان، 350 هزار پاکت توزیع شده است.
نادر جهان آرای با بیان این که کمک های غیر نقدی دانش آموزان گیلانی به همنوعان خود در مدارس جمع آوری می شود اظهار داشت: این کمک ها با حفظ کرامت تا شب عید بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک به هم نوع در بین دانش آموزان از اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس است.
شعار امسال جشن نیکوکاری عیدی برای همه است، این جشن هرساله در آستانه سال نو با هدف ترویج فرهنگ احسان و انفاق و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می ‌شود، این جشن رویدادیست که هر ساله در اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، بسیج عمومی در تامین مایحتاج خانواده ‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده ‌های محرومان با جمع‌ آوری هدایا و کمک ‌های مردمی و توزیع آنها در میان محرومان برگزار می شود.
گیلان دارای بیش از 391 هزار دانش آموز است که بر اساس آخرین آمار کمیته امداد امام خمینی (ره)، در زمان حاضر، حدود 11 هزار دانش‌آموز در گیلان تحت حمایت این نهاد هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.