به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این حرکت نمادین در راستای برنامه ‌های هدفمند این مجموعه‌ فرهنگی برای فرهنگ‌ سازی و آشنایی هرچه بیشتر جامعه، به ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با اهمیت پاسداشت موهبت‌ های خدادادی انجام گرفت.
حاضران در این فعالیت فرهنگی با حضور اسفندیار ضیائی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و جمعی از نیروهای ستادی نسبت به کاشت نهال در فضای سبز اداره کل کانون در رشت اقدام‌ کردند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این مراسم، از برکت ‌های کاشت درخت برای حاضران سخن ‌گفت و ثمره‌ های این حرکت سازنده را هم‌زمان متوجه فرد و اجتماع ‌دانست.
اسفندیار ضیائی با اشاره به کاشت نهال به صورت نمادین در این مراسم اظهار داشت: آنچه به پویایی و ماندگاری این حرکت کمک‌ می‌کند، نهادینه ‌سازی این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانانیست که در فرداهای این سرزمین نفس خواهند کشید.
مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به تشریح جایگاه کاشت درخت از منظر دین مبین اسلام و معصومین علیه السلام پرداختند و با مهم‌ خواندن نقش کودکان و نوجوانان در ترویج این فرهنگ، آینده‌سازان را به حفظ و صیانت از محیط ‌زیست تشویق‌ کردند.
تبیین پیشینه فرهنگی کشورمان در زمینه‌ توجه به محیط‌ زیست و اشاره به جشن‌ های ایرانیان باستان با هدف احترام به خاک و زراعت، از دیگر برنامه‌های مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان بود.
آنها همچنین به برگزاری جلسه بحث آزاد با موضوع (راهکارهایی برای صیانت از طبیعت)، قصه گویی و معرفی کتاب به اعضا پرداختند و با نمایش پویانمایی‌ های تولیدی کانون پرورش فکری با موضوع محیط ‌زیست، اهمیت درختان به عنوان سلول ‌های تنفسی زمین را به کودکان و نوجوانان یادآور شدند.
این حرکت فرهنگی با کاشت نهال از سوی مربیان و اعضای کودک و نوجوان در فضای سبز مراکز فرهنگی هنری همراه‌ بود و بهانه‌ای برای دوستی بیش‌تر آنان با طبیعت ‌شد.
بر اساس آخرین آمار، حدود 60 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان عضو هستند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان، دارای دو کتابخانه سیار روستایی در آستارا و رستم آباد، یک کتابخانه سیار شهری در رشت، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر در رشت و رودسر است.
15 تا 22 اسفند ماه به عنوان (هفته منابع طبیعی) نامگذاری شده و نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند روز ‌درختکاری‌ است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.