سرپرست مدیریت منابع آب شهرستانهای فومن و شفت از شروع عملیات ساماندهی رودخانه های این شهرستان بر اساس شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، رضا محبوب خیر خواه سر پرست مدیریت  منابع آب شهرستانهای فومن و شفت گفت : وقوع بارندگی‌های متناوب در سطح استان و خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها، لزوم ساماندهی و برداشت رسوبات و آورد‌های سیلاب و نیز اصلاح و بهسازی مسیل‌ها توسط تله‌های رسوب گیر، گابیون‌بندی و سایر عملیات بهسازی را دو چندان کرده است.

 وی افزود : با توجه به ابلاغ شیوه نامه و تأکید استاندار گیلان مبنی بر  ساماندهی رودخانه‌های استان با هدف کاهش مخاطرات و خسارات ناشی از سیل و همچنین  شفاف سازی و ساده سازی فرآیند برداشت از مصالح رودخانه‌ای استان و با حضور دستگاه‌های ذیربط و نهادهای نظارتی این امور اقدام به عملیات ساماندهی رودخانه های شهرستانهای فومن و شفت منطبق بر شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب نمود.

 خیرخواه اعلام داشت: در جهت آماده سازی برای فصل زراعی پیش رو و همچنین ساماندهی رودخانه های شهرستان های فومن وشفت حدود 40 دستگاه ماشین آلات سنگین  اعم از بیل و بولدوزر و ... در دوشهرستان آماده کار هستند و ادامه داد در حال حاضر حدود 16 دستگاه ماشین آلات سنگین در قالب 11 شرکت پیمانکار  در دو شهرستان فومن وشفت در حال انجام پروژه های ساماندهی  رودخانه ها هستند.

  سرپرست مدیریت منابع آب شهرستانهای فومن و شفت اظهار داشت در حال حاضر گابیون بندی دیواره رودخانه قلعه رودخان در روستای سید آباد ، بازسازی نهرباغبانان روستای زیده ،ساماندهی بستر رودخانه قلعه رودخان در روستای سید آباد ، اجرای عملیات ساماندهی رودخانه پایین دست باش هوایی و بالادست پل آب نمای روستای گوراب پس  ، پروژه ساماندهی و گابیون بندی ساحل چپ رودخانه قلعه رودخان روستای سید آباد ،پروژه گابیون بندی ساحل چپ رودخانه قلعه رودخان روستای ازبر بالا، پروژه گابیون بندی ساحل چپ رودخانه قلعه رودخان در  شهرستان فومن و بازسازی و آبگذاری نهر سونگ  روستای لپووندان شفت در قالب شیوه نامه مذکور درحال انجام است .

خیر خواه تأکید کرد : کلیه پروژه های فوق در قالب شیوه نامه و با بازدید و نظارت مشاور و کارشناسان این امور و با هماهنگی کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط و نظارتی شهرستان انجام گرفته است.

بر اساس  شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه های استان گیلان سه روش برای ساماندهی رودخانه‌ها توسط واحدهای دانه‌بندی، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بزرگ و ساماندهی ضمن برداشت با اهداف و فرآیند شهرستانی مدنظر قرار گرفته که در روش سوم با هدف پیشگیری از مخاطرات سیل در شهرستان و نیز بهسازی و بهبود مسیل های موجود، اختیاراتی به کارگروه‌های شهرستانی برای ساماندهی رودخانه‌ها داده شده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.