گزارش عصر شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ علی اوسط اکبری مقدم با حضور در برنامه در مسیر توسعه از سفر رئیس جمهوری به گیلان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: این سفر دستاوردهای مطلوبی برای گیلان دارد که توسعه استان را رقم می زند.
وی راه آهن گیلان را یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی و حمل نقلی کشور خواند که علاوه تحول اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری را نیز به همراه دارد.
اکبری مقدم با بیان اینکه راه آهن گیلان دارای سه فاز است که فاز اول آن قزوین رشت، فاز دوم رشت انزلی و فاز سوم رشت آستارا می باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با حضور رییس جمهوری فاز اول به صورت رسمی افتتاح و عملیات اجرایی رشت آستارا آغاز می شود.
وی ایجاد اشتغال در راه آهن شمال 2 و نیز ایجاد اشتغال غیرمستقیم از طریق کارکردهای راه آهن در گیلان را بسیار با اهمیت دانست و با اعلام اینکه برای مراحل ابتدایی فعالیت راه آهن در گیلان از نیروهای متخصص سایر استان های دارای راه آهن استفاده می شود، گفت: از طریق فراخوان و با اولویت استخدام بومی به زودی روند جذب نیرو برای راه آهن گیلان انجام می شود تا جایگزین نیروهای غیربومی و موقتی شوند.
جلسه‌ای بررسی فرصت‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در استان برای طرح در کارگروه ملی و تصویب در سفر رئیس‌جمهوری نیز امروز در رشت برگزار شد.
قرار است رئیس جمهوری و هیأت دولت چهارشنبه هفته جاری به استان گیلان سفر کنند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.