محمد حسین کریمی عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شهرستان­های رودسر و املش فاقد شبکه آبیاری و زهکشی هستند و اراضی شالیزاری منطقه، از نوع سنتی آبخور است؛ عملیات لایروبی انهار اصلی و بازسازی و احیای سردهنه­ های خاکی به ویژه در نقاط مخاطره آمیز مدتی است که آغاز شده و با قدرت و دقت ادامه دارد.
سرپرست امور آب رودسر و املش ادامه داد: انهار روستاهای سفیداربن، چهارده، چمنستان، استادکلایه، لگموج، شکرپس و کهنه گوراب در شهرستان املش به طول چهار کیلومتر لایروبی شده و اکثر سردهنه­ های خاکی منطقه، آبگذاری شده و مابقی نیز در حال انجام فعالیت می­باشند.
کریمی در خصوص فعالیت های در دست انجام این حوزه در شهرستان رودسر نیز گفت : در سطح شهرستان رودسر سردهنه اصلی شادبست و سردهنه­ های واقع در رودخانه­ های خشکرود، آچی­رود و پلرود مرمت شده و احیای سایر سردهنه­ های خاکی اصلی نیز در این رودخانه­ ها و سایر رودخانه­ های اصلی، بزودی آغاز و تکمیل خواهد شد.
رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده و 10 هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری دارد. شهرستان املش نیز در 70 کیلومتری شرق استان است و سه هزار و 500 هکتار شالیزار دارد.
7296/2007 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.