به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد علی شهیدی عصر چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی آستارا اظهار داشت: با اختصاص زمین مناسب، ساخت شهرک صنعتی مرزی آستارا آغاز و همچون بندر، گمرک، راه آهن باعث تسهیل تجارت ایران با کشورهای همسایه خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهسازی راه شهرک صنعتی آستارا به طول یک و نیم کیلومتر آغاز شده و راه اندازی سیستم برق پایدار آن در دستور کار است.
وی بیان کرد: در روزهای گذشته 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شهرک های صنعتی کشور اختصاص یافت و سه هزار و 730 میلیارد ریال سهم گیلان است.
شهیدی ادامه داد: 540 واحد صنعتی در 33 شهرک و ناحیه صنعتی گیلان فعال و 540 واحد صنعتی در حال ساحت است و با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، سود تسهیلات واحدهای صنعتی از 18 به 10 تا 16 درصد کاهش خواهد یافت.
وی افزود: 9 تصفیه خانه در شهرک های صنعتی استان راه اندازی شده و پنج تصفیه خانه در حال ساخت است.
فرماندار آستارا هم گفت: توسعه اشتغال پایدار، کارآفرینی، افزایش توان تخصصی، گسترش بازارهای داخلی برای رشد صادرات، افزایش تولید ناخالص ملی و تولید زود بازده از نتایج فعالیت واحدهای صنعتی است.
حسن رستم زاد با بیان این که 20 واحد در شهرک صنعتی آستارا با ظرفیت اشتغال 200 نفر فعال است افزود: رونق صنعتی هر منطقه، در گرو بکارگیری سرمایه انسانی و فیزیکی است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و شهرک صنعتی آن با 20 هکتار مساحت، در سال 1387 در روستای کوهپایه ای هودول ایجاد شده است.
7105/ 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.