گزارش شامگاه دوشنبه پایگاه خبری پلیس لاهیجان به ایرنا حاکیست؛ سرهنگ رسول عزیزی گفت: از آغاز سال تاکنون طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیرانه در چندین مرحله در شهرستان به اجرا درآمده و هر بار متخلفانی در این ارتباط دستگیر شده اند.
وی اظهارداشت: از آغاز سال تاکنون در این رابطه 534 سارق دستگیر و در این مدت بالغ بر 35 تن چوب جنگلی قاچاق و 86 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز نیز کشف و متهمان تحویل مقام قضائی شدند.
سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی در این مدت بیش از 119 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و پنج باند تهیه و توزیع را متلاشی و تعدادیک هزار و 642 نفر نیز در این رابطه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.
فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 920 قلم لوازم آرایشی، دو هزار و 720 قلم دارو ، 33 هزار و 660 نخ سیگار، دو هزار لیتر سوخت، 19 هزار و 20 کیلوگرم آرد و 189 دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان توسط پلیس لاهیجان کشف و ضبط شده است .
وی یادآور شد: برابر هماهنگی ‌ با مقامات قضائی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان، یک هزار و 752 دستگاه موتورسیکلت و 705 دستگاه خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی بدون گواهینامه، عدم استفاده از کلاه ‌ایمنی، بی‌نظمی در عبور و مرور، تخلفات حادثه‌ساز، حمل کالای قاچاق و مواد‌ مخدر و جابجایی اموال مسروقه طی این مدت در شهرستان لاهیجان توقیف شدند.
سرهنگ عزیزی به برگزاری جلسات شورای معتمد پلیس و ارائه آموزش همگانی به شهروندان به منظور تنویر افکار عمومی، پیشگیری از وقوع جرم و تعامل با مسؤولان محلی، ائمه جمعه، بخشداران و دهیاران اشاره و اظهار کرد: به منظور استفاده از توان مردمی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 11 ماه سال جاری، بیش از 50 جلسه شورای معتمد پلیس و 41 جلسه آموزش همگانی در مدارس، مساجد، ادارات و اصناف این شهرستان برگزار شده است.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.