گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار جواهردشتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل، طی گزارش واصله از طرف دوستداران حیات وحش مبنی بر حضور یک گروه شکارچی در جنگل های سیاهکل ، یگان حفاظت با حضور در منطقه و پس از عملیات شناسایی و تعقیب و کمین، موفق به دستگیری پنج متخلف شکار شدند .
وی افزود: از این متخلفان گوشت شکار شده گراز و پنج قبضه اسلحه شکاری شامل دو قبضه دولول و سه قبضه تک لول که یک قبضه تک لول و یک قبضه دولول غیرمجاز بوده اند، 36 عدد فشنگ چهارپاره و 24 عدد فشنگ ساچمه ای و سایر ادوات کشف و ضبط شد.
شهرستان سیاهکل در 55 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
احسان هادی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی نیز بیان داشت: 9 قطعه چنگر ، دو قبضه اسلحه شکاری و 35 تیر فشنگ در تالاب انزلی کشف شده است.
وی با یادآوری پایان فصل شکار گفت: عده ای شکارچی بدون در نظر گرفتن قوانین ( شکار مازاد - شکار در فصل ممنوعه) اقدام به شکار می کنند که خلاف قانون بوده و متخلفان بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی می شوند.
انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان قرار دارد.
شکار در استان طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، تا پایان بهمن ماه امسال مجاز بوده است.
بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان محیط زیست، شکارچیان مجاز بوده اند صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روزهای شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شده بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.