ابراهیم نجفی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا، تصویب این طرح را با هدف توسعه فرهنگی منطقه و همچنین پاسداشت مقام علمی دکتر محمد معین ذکر کرد و با اشاره به اینکه عملیات اجرای این طرح پس از تصویب در کارگروه مسکن و شهرسازی استان و اختصاص اعتبارات لازم آغاز می شود، افزود: برای اجرای طرح بیش از 17 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که بازنگری در محصور سازی مناسب آرامگاه ، درخت کاری ، سنگ فرش ، محوطه سازی ، مناسب سازی سالن های فرهنگی ، ایجاد مبلمان شهری و ... از جمله برنامه های مندرج در طرح است.
وی یادآور شد: پیش از تصویب طرح مرمت و بهسازی آرامگاه دکتر معین در ستاد بازآفرینی شهرستان، اجرای آن در مصوبات گذشته شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه مورد بررسی قرار گرفته بود که نشان از ضرورت طرح یادشده است.
محمد معین نهم اردیبهشت ماه سال 1297 در شهر رشت و در خانواده ای از علمای روحانی متولد شد؛ این استاد فرهیخته در نهم آذر 1345 به سبب سکته مغزی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در اثر همین عارضه، به کما رفت ور در نهایت 13 تیر سال 1350 وفات یافت و هم اکنون آرامگاه او ، در آستانه اشرفیه و در کنار رودخانه حشمت رود قرار دارد.
آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7287 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.