فصل غزل‌ها با نام «منظمات» 33 غزل عاشقانه، اجتماعی و انتقادی را در خود جا داده است.
فصل آزاد سروده‌ها؛ با عنوان «مرتبات» مشتمل بر30 شعر دارای مضامین عاشقانه، اجتماعی و انتقادی اند.
سید ضیاءالدین شفیعی در مورد این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت : شعرهای این کتاب اغلب در فاصله‌ی سال‌های 90 تا 96 سروده شده‌اند و بازتاب دهنده‌ی نقشی‌ست که همواره برای خود قایل بوده ام؛ شاعری در کنار مردم.
وی یادآور شد: از من تا کنون دفترهای شعر بسیاری در این دو قالب یعنی غزل و آزاد سروده منتشر شده که در غزل می توان به «شرح خواب های گمشده/1372» «اردی بهشت های فراوان گذشته اند/1378»«بعد از سکوت/1390» و در آزاد سروده‌ها؛ «سکوت آزاد است/1378» «من مرگ را او خطاب می‌کنم/1381»«شاید عاشق شده باشم/1388»و «حالا نوبت خداست/1391» اشاره کرد.
شفیعی خاطرنشان کرد: بسیاری از این کتاب‌ها موفق به دریافت معتبرترین نشان‌ها و جوایز شده و برخی از این کتاب‌ها به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده اند.
این شاعر گیلانی افزود: از من در سال جاری علاوه بر کتاب «گسستگی» یک کتاب دیگر هم به نام «شاعر شدن» منتشر شده و به زودی کتاب دیگری به نام «سپید، سیاه، خاکستری، قرمز» منتشر خواهد شد.
*در مورد شاعر
سید ضیاء الدین شفیعی سال 1344 از خانواده ای گیلانی در مشهد متولد شد. وی دانش آموخته‌ی دکترای نگارش خلاق، مدیریت رسانه، نویسنده، مترجم و مؤلف بیش از 50 عنوان کتاب است.
آثار‌ متعددی‌ در زمینه‌های ‌مختلف‌ شعر، نثر، نقد ، و ترجمه ‌از شفیعی به‌ چاپ‌ رسیده است . از وی تا کنون مجموعه شعرهایی در قالب‌های مختلف منتشر شده که در قالب سپید و نیمایی می توان به «سکوت آزاد است»، «من مرگ را او خطاب می‌کنم»، «شاید عاشق شده باشم» و « حالا نوبت خداست» و در قالب غزل به«شرح خواب‌های گم‌شده»، «اردیبهشت‌های فراوان گذشته اند»، « بعد از سکوت» و «گسستگی» با مضمون اجتماعی و عاشقانه اشاره کرد .
وی همچنین دو مجموعه شعر با نام‌های « بر گونه های ماه»و « ماه خوابیده است» را نیز برای نوجوانان منتشر کرده است .
از آن میان دیگر آثر او می‌توان به «سرود مرد غریب»: سوگ‌نامه‌ای‌ در بزرگداشت‌ زنده‌یاد سلمان‌ هراتی‌، «انار»: مجموعه‌ای‌ مشتمل‌ بر شش‌ داستان‌ کوتاه‌، «پشت ‌به ‌سایه‌ها و صداها»: مجموعه‌ی‌نثر، مشتمل‌ برحدود50 یادداشت ‌شاعرانه‌، «شب یک رویا»: مجموعه‌ی نثرهای ادبی در زمینه‌ی ادبیات مقاومت اشاره کرد.
«چهارعنصر بیدل» از مهمترین آثار استاد سیدضیاءالدین شفیعی است که با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با لایه های درونی زندگی و نثر بیدل نگارش یافته است .
*طاقت بیاور
از وی در غزل طاقت بیاور از مجموعه شعر گسستگی می‌خوانیم :

یلدا چهل روز روشن، بعد از چهل شام تار است
ای دوست طاقت بیاور بعد از زمستان بهار است

این خنده ی رعد و برق است، از غرب پیچیده تا شرق
گفتی دهل می نوازند، گفتی صدای دوتار است

هیهای بیهود ه ای بود، واگن به واگن دویدن
باید از این ریل رد شد، تونل به تونل قطار است

شک داشت، یک عمر شک داشت، تا دردسر شد برایش
امشب یقین کرد، می گفت: شک بهتر از انتظار است!

شب، پرده ای زخم خورده است، شب، نیمه جان است مرده است
بی پرده می‌گویم امشب... خورشید هم بی‌قرار است

تا کی زمستان و پاییز، از گرده افتاد این شهر
برگرد شاعر به شعرت، این ابتدای بهار است!
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.