مولوی غلام نبی توکلی روعصر شنبه در آستانه دهه کرامت طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های دهه کرامت باید برگرفته از معارف حضرت رضا(ع) و اشاعه دهنده فرهنگ ناب ائمه اطهار(ع) باشد.
وی ادامه داد: این دهه فرصتی مناسب برای ایجاد نشاط و شادی معنوی در جامعه است و ترویج فرهنگ و ادبیات رضوی در کنار این نشاط معنوی باعث نشر، تقویت مبانی تعمق و تفکر معنوی در جامعه ایران اسلامی می شود.
این روحانی اهل سنت گفت: امروزه فرهنگ سازی، گفتمانسازی و جریانسازی سیره رضوی باید به عنوان یک راهبرد اساسی در کنار برنامه های مختلف دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد. در حالی که دشمنان اسلام تمام سعی و تلاششان در این است که مردم را از معنویت، ائمه معصوم(ع)، شناخت فضایل و اعتقادات دور کنند می طلبد این نوع برنامه ها باشکوه و گستردگی هر چه بیشتر برگزار شوند.
وی افزود: انتشار آموزه های رضوی و بهره مندی از آنها برای ارتقا جامعه، خانواده، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی الزامی است و نیاز همه ما به سیره امام رضا(ع)، معارف ایشان و فرهنگ رضوی برای زندگی بیش از پیش ملموس است.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
فاصله میان سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) اول تا 11 ذی القعده به عنوان 'دهه کرامت' نامگذاری شده است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.