به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خرمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سد لاستیکی پهلوان بست شهرستان لنگرود در شرق استان اظهار داشت : 11 سد لاستیکی را با پیشرفت فیزیکی 20 تا 100 درصد در دست اجرا داریم که باید در همین جا از حمایت های ملی و استانی مسئولان در خصوص پروژه های سد سازی گیلان قدردانی کنم.
خرمی با اشاره به مزیت های احداث سدهای لاستیکی در استان گفت : این گونه سدها سازگاری خوبی با محیط زیست دارند و در مکان هایی احداث می شوند که چشم انداز زیبایی نیز دارند و برای فعالیت های گردشگری و اشتغالزایی مناسب هستند .
وی خاطر نشان کرد : رویکرد شرکت آب منطقه ای گیلان در جهت احداث سدهای لاستیکی و سد های کوتاه با ارتفاع 20 تا 30 متر است که کمترین چالش را با محیط زیست استان دارند .
خرمی با قدردانی از پیگیری های استاندار گیلان در تدوین شیوه نامه های مرتبط با شرکت آب منطقه ای گیلان عنوان کرد : با سیاست گذاری که دکتر سالاری نسبت به بخش آب دارد برای نخستین بار توانستیم شیوه نامه هایی در زمینه بحث آب بندان ها تدوین کنیم که بزودی به صورت کشوری ابلاغ خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به پتانسیل های ویژه استان در خصوص بهره مندی از منابع آبی گفت : در استانی که بیش از 1000 میلی متر بارندگی در طول سال دارد بهره گیری از بارش ها با احداث سدهای متعدد ممکن است .
وی تاکید کرد : در شبکه سفیدرود با 50 سال قدمت، شبکه شفارود و پلرود در غرب و شرق استان ، پیشرفت های خوبی داشته ایم اما نیازمند ردیف های اعتباری و حمایت های جدی هستیم تا بتوانیم بحث منابع آبی و مصرف آب را با کاهش راندمان مدیریت کنیم .
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در خصوص مشخصات سد پهلوان بست درشهرستان لنگرود گفت : سد لاستیکی پهلوان بست با حجم مخزن ذخیره آب 500 هزار متر مکعب و حجم تنظیم آب سالیانه 7.1 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود و منطقه کومله احداث شده و پتانسیل عبور آب بیش از هفت میلیون متر مکعب در سال را دارد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.