به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز شنبه در آئین زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه فرندخت گفت: نواختن زنگ انقلاب به منزله تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و نشانگر 40 سال دفاع مردم از ارزش هاست.
حسن رستم زاد افزود: دانش آموزان و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و نسل جوان امروز نیز باید به پاسداشت آرمان های انقلاب متعهد باشد.
وی بیان کرد: ملت ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارد که ایران اسلامی در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد و به عنوان الگویی عملی، استکبار جهانی را به زانو در آورده است.
امام جمعه آستارا هم با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، انقلاب اسلامی را حرکت تاریخی مردم رنج دیده برای آزادی از ستم طاغوت، توصیف و مسئولان را به دوری از اشراف گرایی و همدلی با مردم توصیه کرد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ایران اسلامی به پشتوانه مردم، تأثیر خود را در جهان به اثبات رسانده و حضور ملت در جشن ها و برنامه های دهه مبارک فجر، کارآمدی نظام الهی را اثبات می کند.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم رویکرد فرهنگی را در پیروزی انقلاب اسلامی موثر دانست و بر شناخت دانش آموزان از تحولات انقلاب اسلامی و پایبندی به ارزش ها و آرمان ها تاکید کرد.
وی افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر هنرستان 12 کلاسه فاطمیه و دبستان شش کلاسه مسعود پی به بهره برداری خواهد رسید.
قرائت مقاله، شعر و اجرای سرود انقلابی و حماسی از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.