همزمان با آغاز دهه فجر و با حضور استاندار گیلان دو پروژه شرکت سهامی برق منطقه ای در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در مراسم آغاز بهره برداری از پروژه های ملی و زیربنایی برق در شهرستان رشت گفت: امسال طی ایام مبارک دهه فجر ، بیش از ۳۳۰ پروژه با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه این ایام فرصتی مناسب برای حضور مسئولین در جمع مردم است، افزود: پست ۶۳.۲۰ کیلوولت میرزا کوچک رشت از مطالبات جدی واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی سپیدرود به شمار می آمد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پست، واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی سپیدرود مشکلی برای تامین برق مورد نیاز و همچنین اجرای طرح های توسعه ندارند، خاطرنشان کرد: متقاضیان تاسیس واحدهای صنعتی جدید نیز از مزایای این پروژه بهره مند خواهند شد و به این ترتیب، گام دیگری برای افزایش ظرفیت شغلی در بخش صنعت استان برداشته شد.

سالاری با تاکید بر اینکه توسعه تنها به ایجاد زیرساخت ها خلاصه نمی شود، گفت: توجه به تامین برخی از ارکان اصلی همچون زمین برای فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع یک مهم به شمار می رود که باید با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و کاهش بروکراسی اداری جهت منافع مردم و ایجاد اشتغال محقق گردد.

گفتنی است؛ نماینده عالی دولت در گیلان امروز پست ۶۳.۲۰کیلوولت میرزا کوچک رشت را که با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید، رسما افتتاح کرد.

این پروژه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شهرک صنعتی سپیدرود و مناطق اطراف آن و همچنین افزایش ضریب اطمینان شبکه در پیک بار اجرایی و بهره برداری گردید.

افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست۶۳.۲۰کیلوولت رشت مرکزی از دیگر پروژه هایی است که امروز به دست استاندار گیلان افتتاح شد.

برای اجرای  این پروژه بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اعتبار صرف شد.

همچنین در نخستین روز از دهه مبارک فجر، کلنگ احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی مولد مقیاس کوچک مسکن مهر رشت بر زمین خورد.

این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در محدوده مسکن مهر رشت احداث می شود.

هزینه اجرای نیروگاه برق مسکن مهر رشت بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

نیروگاه مذکور با اتصال به باسبار ۲۰ کیلوولت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت مسکن مهر رشت، علاوه بر تامین برق مطمئن مشترکین ساکن در محدوده، موجب تقویت شبکه برق شهرستان رشت می شود.

همچنین با راه اندازی سیستم CHP نیروگاه، تامین سیستم گرمایشی مورد نیاز واحدهای مسکونی و تجاری موجود در مسکن مهر با فراهم نمودن تمهیدات لازم امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.