سید مازیار سید نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تفاهم نامه بین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بمنظور بهبود عملکرد پایگاه های آتش نشانی افزود: سنجش توانمندی های عملیاتی، بررسی قابلیت های تجهیزاتی و امکانات موجود، شناسایی و ارائه مشاوره های لازم در این زمینه و تدوین و اجرای دوره های آموزشی به منظور ارتقاء سطح کارکنان پایگاه های آتش نشانی روستایی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
وی بازدید مشترک پایگاه های آتش نشانی روستایی به منظور بررسی وضع موجود و احصاء نیازها، شناسایی تجهیزات و ماشین آلات نیازمند تعمیر، تدریس دوره های آموزشی متناسب با نیازها با استفاده از فضای ایستگاه های آتش نشانی شهرداری و برگزاری مانورهای عملیاتی را بخشی از اقدامات آتی در قالب این تفاهم نامه عنوان کرد.
سید نژاد با بیان اینکه پایگاه های آتش نشانی روستایی در استان عملکرد منطقه ای دارند، تصریح کرد: در حال حاضر 35 ایستگاه آتش نشانی در مناطق روستایی استان وجود دارد که مدیریت این پایگاه ها بر عهده دهیاری روستاست.
وی با اشاره به تجهیز تمامی پایگاه های آتش نشانی روستایی در ماه گذشته توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: اقلامی همچون لباس مخصوص، کلاه ایمنی، دستکش، چکمه مخصوص ایمنی، کپسول، نازل و جعبه کمک های اولیه از جمله تجهیزات تحویلی به دهیاری هاست.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی حین خدمت در بهمن ماه سال جاری در استان برای آتش نشانان روستایی، بر لزوم استفاده از ظرفیت پایگاه های آتش نشانی برای امدادرسانی در مناطق روستایی تاکید کرد.
گیلان افزون بر دو هزار و 568 روستای دارای سکنه با جمعیتی معادل 928 هزار نفر دارد که 37٫4 درصد جمعیت آن روستاها ساکن هستند. افزون بر یک هزار و 820 مجوز دهیاری در استان صادر شده است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.