به گزارش ایرنا ایرج زاهدپور روز شنبه در دیدار جمعی از آتش نشانان استان با تبریک روز ملی ایمنی افزود: حدود 176 نفر از نیروهای آتش نشانی استان در سه سال گذشته مجوز استخدام دریافت کردند و به تازگی 70 نفر نیروی جدید به آتش نشانی استان تزریق شد.
وی اضافه کرد: امسال نیز برای صدور مجوز استخدام 73 پست آتش نشانی از وزارت کشور اقدام کرده ایم که امیدواریم هرچه سریعتر مجوزهای آن از سوی دستگاه های متولی صادر شود.
این مسئول با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در سال گذشته اضافه کرد: هزار و 162 نفر در کلاس های آموزشی تخصصی اطفا حریق، نجات اموال، نجات در فضای بسته و... در قالب بیش از 20 دوره با همت شهرداری ها شرکت کردند و این کلاس های آموزشی در سال جاری نیز ادامه دارد.
وی گفت: جابه جایی نیروهای آتش نشانی در شهرداری ها غیر قانونی است و در صورت اقدام به این امر برای بررسی و رفع تخلف اقدام خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: طی چند سال اخیر بیشترین سهمیه برای تجهیزات و امکانات آتش نشانی در قزوین تخصیص یافت ولی به دلیل تاخیر در استان شدن قزوین و سابقه کم بسیاری از شهرهای استان باید برای تخصیص اعتبارات بیشتر از وزارت کشور، کمیته های برنامه ریزی و اعتبارت بحران رسیدگی کرد.
زاهدپور گفت: به تازگی سختی کار برای اولین بار شامل نیروهای کار قرارداد معین نیز می شود و تبدیل وضعیت نیروهای آتش نشان پیمانی به رسمی نیز در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: کمبودهایی نیز در تجهیزات آتش نشانی از جمله نردبان، ماشین آلات و تجیهزات در سطح استان وجود دارد که باید با هماهنگی معاون عمرانی استاندار، دفتر امور روستایی و مدیریت بحرانی استاندار قزوین برای رفع این مشکلات اقدام کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.