احمد علی شهیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای شناسایی صنعتگران واقعی و برخورد با افراد به ظاهر صنعتگر و احیای واحدهای صنعتی راکد استان تمام تلاش خود را در جهت رشد و تعالی صنایع کوچک به کار گرفتیم و سال آینده با همت و تلاش مضاعف در این مسیر گام برخواهیم داشت.
وی بیان کرد : صنایع کوچک با سرمایه کم می تواند شرایط ایجاد اشتغال و تولید در کشور را فراهم آورد و به همین منظور حمایت از صنایع کوچک تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی کشور دارد .
وی افزود : واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند ، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا سقف 30 میلیارد ریال استفاده کنند .
شهیدی اضافه کرد : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک های مختلفی نیز تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است و تسهیلات قابل پرداخت ، به منظور فعالیت تولیدی و یا صادراتی در کشور می باشد که این صندوق به موجب اساسنامه منعقد شده موظف است امکان توسعه صنایع کوچک را در کشور فراهم سازد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در باره صندوق ضمانت سرمایه گذاری گفت : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک سازمانی حمایتی است که نقش پشتیبانی در ایجاد و توسعه صنایع کوچک و شهرکها و نواحی صنعتی کشور را در چهارچوب سیاست های کلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به منظور افزایش سهم صنعت به ویژه صنایع کوچک در تولید ناخالص کشور با استفاده از منابع داخلی بر عهده دارد .
وی تصریح کرد: متاسفانه حضور افراد غیر صنعتگر در این عرصه و دریافت تسهیلات از بانکها با مجوزهای صنعتی و عدم پرداخت اقساط موجب ایجاد حس بی اعتمادی از سوی بانکها نسبت به بخش صنعت شده است ؛ از اینرو با مدیریتی مناسب برای شناسایی صنعتگران واقعی و احیای واحدهای راکد اهتمام داریم .
شرکت شهرک های صنعتی گیلان در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است که 33 موقعیت آن در دست بهره برداریست؛ یک هزار و 761 هکتار مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان می باشد که از این میزان، یک هزار و 319 هکتار آن بخش عملیاتی، 517 هکتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هکتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.