گزارش عصر دوشنبه واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ محمد درویش کردار با بیان اینکه طی 9 ماه سال جاری بیش از 230 هزار واحد اقتصادی مورد بازرسی قرار گرفته، افزود: بیش از 9 هزار پرونده تخلف در قالب عناوین گرانفروشی، امتناع از عرضه کالا، قاچاق کالا، عدم اعلام موجودی و احتکار به ارزش بالغ بر 128 میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی تصریح کرد: پایش، کنترل، نظارت و مراقبت از زنجیره اقتصادی می‌تواند به عنوان یکی از ضرورت های اساسی دستگاه‌های نظارتی به جهت کیفیت و اثربخشی آن قلمداد شود.
وی با اشاره به میزان بازرسی های انجام شده در حوزه های مختلف بازار اظهار داشت: بازرسی ها و رسیدگی به تخلفات در بخش های صنفی و غیر صنفی، زمینه سودجویی و سوء استفاده برخی فعالان اقتصادی را به نحو چشمگیری کاهش داده و در این راستا افزایش مشارکت مردمی را به همراه داشته است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گیلان تصریح کرد: سامانه 124 ستاد خبری سازمان آماده دریافت گزارشات و شکایات می باشد و روند رو به رشد افزایش مشارکت مردمی، با دریافت 10 هزار و 64 مورد گزارش در 9 ماه سالجاری، نشان از اعتماد جامعه به فرایند نظارتی است.
درویش کردار وجود و تقویت یک نهاد ناظر و مشرف بر روند جاری اقتصادی بازار (جدا از بخش دولتی) را لازم و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: در این خصوص نقش اصناف، اتحادیه های صنفی و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیش از پیش مهم است و باید نقش پررنگ تری توسط تشکل های مربوطه ایفا شود.
103 هزار واحد صنفی در استان گیلان فعال است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.