به گزارش خبرنگار ایرنا علی اوسط اکبری مقدم روز شنبه در جلسه ساماندهی و ایمن سازی اماکن آسیب دیده از سیل و رانش در فرمانداری تالش گفت: شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی گیلان، با توجه به سال زراعی پیش رو با عنایت به منابع مالی تعریف شده، به سرعت به ساماندهی سردهنه ها و انهار تالش اقدام کنند.
وی پیگیری روزانه مسئولان محلی را برای تحقق ساماندهی سردهنه ها و تامین زمین آسیب دیدگان سیل و رانش زمین را خواستار شد.
فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: در چند ماه گذشته 54 سیل در نقاط مختلف این شهرستان جاری شده و بازسازی سردهنه ها و نقاط آسیب دیده از سیل و رانش ضروری است.
سید عیسی مهدوی افزود: 45 نقطه رانشی در کوهپایه ها و روستاهای کوهستانی و 33 منطقه رانشی در جوار رودخانه ها شناسایی شده و بخشداران در بازسازی ها و دیواره سازی روستاهای تنگاب و کیجاو همکاری کنند.
وی اظهار کرد: در سیل های چند ماه گذشته یک هزار و 250 خانوار آسیب دیده، از کمک های معیشتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تالش بهره مند شدند.
مهدوی ادامه داد: فرمانداری، بخشداری ها، بخش خصوصی و پیمانکاران برای بازسازی نقاط آسیب دیده آماده هستند و با همکاری همدیگر به رفع مشکلات خواهیم پرداخت.
در نیمه مهر ماه امسال سیلاب و طغیان رودخانه ها باعث قطع گاز، تخریب و انسداد راه و دیواره رودخانه ها در چند روستای تالش شده بود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.