به گزارش خبرنگار ایرنا محمد اکبرزاده شامگاه چهارشنبه در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی در فرمانداری آستارا افزود: مهمترین هدف طرح هادی جلوگیری از تصرف اراضی، تامین عادلانه امکانات و ارائه خدمات عمومی بوده و در 44 روستای آستارا اجرا شده است.
وی بیان کرد: در اجرای طرح هادی ساخت و اصلاح شبکه معابر، میدان‌ها، فضای سبز، کانال‌های آب، دیواره سازی، سیل بند، گسترش روستا، ساخت پل‌ها و آسفالت معابر پیگیری می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این نشست گفت: طرح خروج دام از جنگل با هدف ساماندهی جنگل نشینان در سال های گذشته اجرا شد و جنگل نشینان به مناطق پایین دست روستاها منتقل و ساکن شدند.
محسن یوسف پور افزود: اکنون بیش از یکصد خانوار در محدوده طرح هادی و داخل اراضی ملی بنا ساخته اند و صاحبان خانوارها باید به تشکیل پرونده و تعیین تکلیف کاربری خانه ها از طریق بنیاد مسکن و منابع طبیعی اقدام کنند.
یونس رنجکش فرماندار آستارا هم گفت: از مهمترین برنامه های بنیاد مسکن، طرح هادی است و اهمیت بسیاری در ساماندهی ساخت و سازها و ارائه خدمات دارد.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بنیاد مسکن باید توسعه روستاها را در چارچوب قوانین پیگیری کند تا خدمات رسانی و پاسخگویی به مطالبات مردم تسریع شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.