علی رهنما عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر وزش باد گرم شدید طی روز گذشته و امروز شش نقطه از اراضی ملی و جنگلی سیاهکل شامل دو هکتار در منطقه اسبراهان ، سه هکتار در روستای سیکاش ، دو هزار متر در گاوکول ، هزار متر مربع در کولک آور ، سه هزار متر منطقه قاسمی سرا و مقداری هم در دهستان خرارود طعمه حریق شده اند.
وی منشاء آتش سوزی ها را عمدی ذکر و خاطرنشان کرد: نیروهای منابع طبیعی و یگان ویژه شهرستان با کمک نیروهای شهرداری، آتش نشانی ، بسیج و همکاری فرمانداری در حال خاموش کردن این آتش سوزی ها هستند.
رهنما یادآورشد: با تمام تلاش به دنبال خاموش کردن آتش هستیم و هم اکنون عوامل جنگلبانی در منطقه حضور دارند ضمن آنکه این آتش سوزی ها سطحی بوده و آسیب های عمقی به اراضی جنگلی وارد نمی شود.
عصر دوشنبه هفته گذشته نیز براثر وزش باد گرم دو هزار متر مربع از اراضی جنگل کاری شده در منطقه ازبرم که در حاشیه زمین کشاورزی قرار دارد، توسط مردم محلی آتش زده شده بود.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 42 هزار هکتار اراضی جنگلی از نوع پهن برگ و هیرکانی است.
6029/7297 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.